Quarta-feira, 30 de Setembro de 2020

Home Produções Científicas Produções Científicas 72 -BAHIA

BAHIA, Raimundo Ruy Pereira. Investigação sismográfica na Bacia Amazônica com novos recursos tecnológicos. In: CONGRESSO BRASILEIRO DE GEOLOGIA, 26., 1972, Belém. Anais... Belém: Sociedade Brasileira de Geologia, 1972. p. 113-119.

Seismic technology applied in the Amazon Basin during the period of 1946-1966 has failed mapping seismic horizons within devonian sediments due to lack of the energy penetration for the thick carboniferous section. Application of new field and processing techniques, as well as high dinamic range digital field recording have provide enough penetration and resolution to map the target devonian horizons. The seismic source used is a “Shaped Chargeu” detonated at the surface. Results equivalent or superior to those of conventional “Deep Dinamite” have been obtained with improvide quality, while halving the cost per kilometer.