Domingo, 20 de Setembro de 2020

Home Produções Científicas Produções Científicas-31

ABREU, Francisco de Assis Matos de. O Super-Grupo Baixo Araguaia. In: CONGRESSO BRASILEIRO DE GEOLOGIA, 30., 1978, Recife. Resumos... Recife: Sociedade Brasileira de Geologia, Núcleo Nordeste, 1978, v.2, boletim 1, p. 539-545.

The stratigraphy of the Paraguai-Araguaia Fold Belt is here described, with improvement of new data and bearing re-definition of some of the units. The Tocantins Group is constituted by the lower Couto Magalhães (essentially metapelitic unit) and the upper Pequizeiro (magnesian metassediments and associated mafic-ultramafic rocks) formation. This group is younger than the Estrondo Group, which includes the lower Morro do Campo (essentially metapsamitic unit) and the upper Xambioa (essentially metapelitic unit) formation. The two groups are included in the Baixo Araguaia Super-Group.